فرآیند انتخاب و تنظیم سمعک چگونه است

فرآیند انتخاب و تنظیم سمعک چگونه است

فرآیند انتخاب و تنظیم سمعک چگونه است ؟

اگر اخیراً تست شنوایی داده اید و سمعک برای شما تجویز شده است، ممکن است در حال بررسی این احتمالات باشید. استفاده از  سمعک باید امیدوار کننده باشد برای بهبود شنوایی و کیفیت زندگی بهتر. با این حال ، قبل از اینکه بتوانید از مزایای سمعک بهره مند شوید ، باید شنوایی خود را مورد سنجش قرار داده و مراحل تنظیم سمعک را شروع کنید.

انتخاب نوع و برند سمعک، چگونگی قرار دهی سمعک برروی گوش (با قالب، با ونت و ..)، تنظیمات تخصصی سمعک با نرم افزار و آموزش مناسب به بیمار جهت استفاده و نگهداری از سمعک چهار اقدام اصلی در تجویز سمعک است.

ما در کلینیک تخصصی سمعک طنین انواع سمعک آنالوگ، سمعک دیجیتال و سمعک هوشمند را متناسب با نیاز شما معرفی می کنیم، و تمام مراحل انتخاب و تنظیم سمعک را به طور کامل برای شما عزیزان انجام می­دهیم . دو سال خدمات رایگان برای تنظیمات بعدی سمعک تان نیز در اختیارتان قرارخواهیم داد. هنگامی که از این تنظیمات راضی شدید، می توانید زندگی خود را همانطور که دوست دارید شروع کنید.

 

نحوه انتخاب سمعک

اولین قدم برای انتخاب سمعک ارزیابی نیازهای شما و فهمیدن آنچه شما از تجربه خود می خواهید است. یک جلسه عمیق می تواند به شما فرصتی بدهد تا نظرات خود را در مورد شرایط بیان کنید. عوامل مختلفی می توانند در انتخاب سمعک شما تأثیر بگذارند ، از جمله:

نحوه انتخاب سمعک

  • نتایج آزمایش شنوایی

شدت کاهش شنوایی شما تعیین می کند که چه گزینه هایی در دسترس شما هستند ، بنابراین حتماً در مورد نتایج شنوایی سنجی خود با متخصص مراقبت از شنوایی صحبت کنید. به عنوان مثال، افرادی که کم شنوایی عمیق دارند ممکن است با مدل های خاصی که برای کم شنوایی خفیف یا متوسط طراحی شده اند سازگار نباشند. متخصص شنوایی شما توضیح خواهد داد که چه مدل هایی بهترین نتیجه را به شما می دهند.

  • اولویت ها

اگر نوع خاصی از سمعک را ترجیح می دهید، می توانید این موضوع را با متخصص شنوایی خود در میان بگذارید و امکانات را بررسی کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، همه با هر نوع سمعک سازگار نیستند، اما شکل مورد نظر شما ممکن است در لیست گزینه های شما باشد. مطمئن شوید سمعک خاصی در ذهن دارید یا خیر.

  • شیوه زندگی

اگر سبک زندگی فعال و اجتماعی دارید ، ممکن است آرزوی سمعک داشته باشید که بتواند با شما همگام باشد. از طرف دیگر، کسانی که به لوازم جانبی و ویژگی های اضافی نیاز ندارند ممکن است سمعک ساده تری را انتخاب کنند. حتماً سبک زندگی، انتظارات و امیدهای خود را برای سمعک جدید خود مطرح کنید.

  • تجربیات قبلی

 اگر قبلاً از سمعک استفاده کرده اید، ممکن است نظرات جدی در مورد آنچه از دستگاه جدید خود می خواهید داشته باشید. ویژگی های اضافه شده، صدای بهتر یا شکل / طرح جدید ممکن است در لیست خواسته های شما باشد. با متخصص شنوایی خود در مورد تجربه تاکنون استفاده از سمعک و چگونگی بهبود کیفیت شنوایی خود صحبت کنید.

هنگامی که متخصص شنوایی شناس ما اطلاعات مورد نیاز را بدست آورد ، می تواند لیستی از سمعک هایی را که ممکن است برای شما مفید باشند تهیه کند. این پیشنهادات متناسب با شما و تجربیات شما خواهد بود و امید است گزینه ای پیدا کنید که بتوانید نسبت به آن احساس اشتیاق کنید.

چگونه یک سمعک روی گوش تنظیم می شود؟

متخصص شنوایی  سمعک شما را سفارش می دهد و پس از آن، می توانید برای برنامه ریزی اولیه سمعک خود وارد مرکز شنوایی شوید. (با این حال، اگر سمعک گوش خود را به صورت سفارشی تهیه می کنید، ممکن است یک بازدید اضافی وجود داشته باشد یا برای اهداف ساخت قالب بیشتر صبر کنید.)

تنظیمات تخصصی سمعک با برنامه نرم افزاری  گام مهمی در تنظیم سمعک شماست. هر فرد متفاوت است، بنابراین متخصص شنوایی شما گزینه های مورد نیاز خود را وارد کرده و آزمایشاتی را برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای پایه شما انجام می دهد. در طی چند ماه آینده، او ممکن است سمعک های شما را تغییر دهد تا دقیق تر تنظیم شود، اما برنامه ریزی اولیه به شما ایده کلی در مورد سمعک ها می دهد.

فرآیند انتخاب و تنظیم سمعک

در این مدت سوالات مورد استقبال قرار می گیرند÷÷، و در اینجا چند سوال وجود دارد که باید بپرسید:

“چگونه باتری خود را عوض کنم؟”

“چگونه سمعک های خود را تمیز کنم؟” (نکات بیشتر را در اینجا پیدا کنید.)

“چگونه صدا را تنظیم کنم؟”

“چگونه می توانم از برخی ویژگی ها استفاده کنم؟”

سوال کردن هیچ شرمندگی نیست و متخصص شنوایی شما آنجاست تا مطمئن شود دفتر کارش را با ذوق و شوق ترک می کنید. وقتی به تمام س سوالات شما پاسخ داده شد ، می توانید به خانه برگردید و از زندگی طبیعی خود لذت ببرید.

فرآیند تنظیم

اگر اولین بار است که از سمعک استفاده می کنید ، ممکن است احساس طاقت فرسایی کند. متخصص شنوایی  شما ممکن است توصیه کند که یک برنامه استفاده از سمعک تنظیم کنید ، جایی که می توانید هر روز کمی وقت صرف کنید و به صداهای جدید عادت کنید. بخشی از مغز شما که از پس شنوایی برمی آید برای پردازش صدا استفاده نمی شود ، بنابراین روند ترمیم شنوایی ممکن است طول بکشد. ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا کاملاً با اولین سمعک خود سازگار شوید. هر روز استفاده از سمعک به تسریع این روند کمک می کند، بنابراین مطمئن باشید که به برنامه استفاده از سمعک خود وفادار بمانید!

چه از طریق فضای مجازی یا تماس تلفنی با متخصص شنوایی خود در تماس باشید. آنها ممکن است مراحلی را تعیین کنند تا مطمئن شوند شما به درستی استفاده می کنید. این مراحل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سمعک های خود را در خانه خود استفاده کنید. ابتدا آنها را در موقعیت های آرام استفاده کنید و سپس خود را در معرض صداهای جدید قرار دهید.
  • به کتاب های صوتی ، موسیقی متن و نمایش های رادیویی گوش دهید. آیا می توانید صحبت را به وضوح درک کنید؟
  • سمعک های خود را بیرون استفاده کنید. ابتدا گوش دادن به طبیعت را امتحان کنید و سپس سعی کنید در اطراف قدم بزنید. اگر صدای پس زمینه مانند ترافیک زیاد است ، دلسرد نشوید. این می تواند برای افراد بدون کاهش شنوایی نیز بلند باشد.
  • به آرامی مقدار زمانی را که با استفاده از سمعک خود می گذرانید افزایش دهید. اگر به تدریج انجام شود، باید کاملاً بدون درد باشد.
  • روی مکان یابی صداها با چشمان بسته تمرکز کنید. شما باید بتوانید منبع را در پشت شما ، روبروی شما یا چپ یا راست تشخیص دهید.

بازدیدها و گفتگوهای بعدی شما با متخصص شنوایی تان به شما کمک می کند تا سمعک خود را به خوبی تنظیم کنید، و برای شرایط چالش انگیز مشاوره بگیرید. اگر به یک متخصص مراقبت از شنوایی قابل اعتماد نیاز دارید، یا از پزشک فعلی خود ناراضی هستید، با کلینیک تخصصی سمعک طنین واقع در استان اصفهان تماس بگیرد و از مشاوره تلفنی و حضوری رایگان ما استفاده کنید. شما باید در صحبت با شنوا سنج خود احساس راحتی و اعتماد به نفس کنید ، بنابراین به کمتری اکتفا نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *