راهنمای انتخاب سمعک

راهنمای انتخاب سمعک

راهنمای انتخاب سمعک

انتخاب و ساخت سمعک های شما مستلزم سنجیدن نیازها ، بودجه و هر ویژگی اضافی دیگری است که می خواهید. گرچه به نظر می رسد این یک تصمیم طاقت فرسا باشد، اما این راهنما ممکن است به شما کمک کند با اطمینان تصمیم بگیرید.

هنگام خرید سمعک، مهم است که گزینه های خود را با دقت بسنجید و آنچه را از آنها می خواهید در نظر بگیرید. در حالی که متخصصان مراقبت از شنوایی می توانند بینش ارزشمندی در مورد چگونگی تصمیم گیری به شما بدهند، اما مشورت با آگاهی کافی می تواند فرایند تصمیم گیری را برای همه افراد ، از جمله شما، آسان کند.

اگر مطمئن نیستید از کجا می توانید در مورد سمعک یاد بگیرید، این راهنما می تواند اصول اولیه را به شما ارائه دهد ، بنابراین می توانید اطلاعات مربوط به سمعک های بالقوه را دنبال کنید.

انواع  مختلف سمعک

بسته به آنچه از سمعک می خواهید و با چه مواردی سازگار هستید ، ممکن است بتوانید از بین انواع مختلف سمعک یکی را انتخاب کنید. اندازه این سبک ها متفاوت است ، اما تفاوت های اصلی در جایی است که دارند. برخی در گوش شما می روند ، در حالی که برخی دیگر پشت لاله های گوش قرار می گیرند. انواع مختلف کم شنوایی سبک های مختلف سمعک را می طلبد ، بنابراین ممکن است با هر یک از این لیست ها سازگار نباشید. با این حال ، اگر مجبور شوید بین دو یا چند گزینه را انتخاب کنید ، دانستن درباره هر یک می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید.

راهنمای انتخاب سمعکسمعک پشت گوشی BTE  

  این بزرگترین نوع سمعک و یکی از رایج ترین آنها است. در حالی که مدل های BTE گاهی اوقات در نسخه های مینی عرضه می شوند ، هر دو نوع آنها پشت پوسته گوش شما قرار می گیرند. جوانب مثبت: تنظیم آسان ، بسیاری از ویژگی ها و سازگار با کاهش شنوایی شدید. منفی ها: حجیم است و ممکن است باعث ایجاد احساس گرفتگی در گوش شود.

سمعک پشت گوشی BTE

ITE یا سمعک گوش .

  اینها در کاسه گوش قرار می گیرند ، ورودی کانال گوش شما را به آرامی وصل می کنند. کوچکتر از مدل های BTE ، گرچه تا حدودی قابل توجه است. جوانب مثبت: درج آسان و ویژگی های نسبتاً انعطاف پذیر. منفی ها: از نظر بصری قابل توجه است و قدرت آن از اکثر مدل های BTE کمتر است.

 

ITC یا سمعک داخل کانال.

  مشابه مدل ITE اما حتی کوچکتر. این سمعک دقیقاً در داخل مجرای گوش قرار دارد. جوانب مثبت: نسبتاً غیر قابل توجه است و در هنگام سایش کمتر احساس “وصل” دارد. منفی ها: احساس ناراحتی احتمالی ، عمر باتری کوتاه و عمر کوتاه تر.

سمعک های CIC یا کاملاً داخل کانال.

  اینها کوچکترین نوع هستند. به درستی نامگذاری می شوند ، آنها کاملاً داخل گوش می نشینند. جوانب مثبت: تقریباً نامرئی ، بازخورد کمتر تلفن و صدای باد کمتر. منفی: سخت تنظیم می شود ، ویژگی های کمتری دارد و عمر باتری کوتاه است.

ITE یا سمعک گوش

سمعک RIC یا گیرنده در کانال.

  همچنین به عنوان فناوری گیرنده از طریق گوش یا کانال گیرنده شناخته می شود ، این مدل ها کوچکتر از مدل های BTE هستند ، اما مانور آنها آسان است و طیف گسترده ای از ویژگی های پیشرفته را ارائه می دهند. آنها به راحتی پشت گوش می نشینند در حالی که – برخلاف BTE – بلندگو یا “گیرنده” RIC در انتهای سیم گوش نازک قرار دارد و تجربه گوش دادن با مصرف انرژی کمتری را ایجاد می کند.

SLIM-RIC ، یا ماژول لیتیوم یون باریک RIC

این ها یک طراحی جدید و منحصر به فرد هستند که توسط سیگنیا پیشگام شده است. آنها دقیقاً مانند یک RIC معمولی کار می کنند اما یک فرم باریک و شیک ارائه می دهند که تعریف و سلیقه سمعک را از نو تعریف می کند.

دستگاه های CROS یا BiCROS با دریافت صدا در آن طرف و انتقال آن به سمعک در گوش دیگر ، افراد با کم شنوایی غیرقابل قبول در یک گوش را قادر می سازند تا آنچه را که در اطراف آنها است می شنوند.

ویژگی های اضافی

بسته به سمعک انتخابی ، ممکن است بتوانید رنگ ها ، ویژگی ها و سایر تنظیمات را نیز انتخاب کنید. در اینجا برخی از ویژگی های ممکن است پیدا کنید. همانطور که در بالا ذکر شد ، همه این ویژگی ها با هر سمعک سازگار نیستند.

کاهش سر و صدا

  گرچه خطا پذیر نیست ، اما این فناوری برای کاهش سر و صدای پس زمینه ، بهبود درک شما از گفتار کار می کند.

میکروفون های جهت دار

این ویژگی اجازه می دهد تا صداهای موجود در مقابل شما بلندتر از صدای پشت سر شما به نظر برسد و باعث افزایش آگاهی فضایی شود.

باطری های قابل شارژ.

  سمعک های قابل شارژ نیازی به تعویض باتری ندارند. فقط آخر روز آنها را در شارژر قرار دهید و کار شما تمام است.

Telecoil.

Telecoil. سنسورهایی هستند که سیگنال های مغناطیسی را می گیرند. اگر سیگنال با سمعک سازگار است ، می توانید سیستم های شنوایی موجود در اتاق های کنفرانس ، سالن های موسیقی و مکان های دیگر را انتخاب کنید.

کنترل صدای محیط.

بسیاری از سمعک ها بسته به محیط شما با تنظیمات از پیش تنظیم شده ارائه می شوند ، که ممکن است شامل اتاق های آرام یا مکان های پر سر و صدا باشد.

قابلیت اتصال

  معمولاً به اتصالات بی سیم به تلفنهای هوشمند یا تلویزیونها با استفاده از بلوتوث ، easyTek یا سایر اشکال فناوری اشاره دارد. اتصال همچنین می تواند به اتصال بی سیم دو سمعک اشاره داشته باشد.

کنترل از راه دور.

با این کار می توانید تنظیماتی مانند میزان صدا را بدون در اوردن  سمعک تغییر دهید.

ورودی صوتی مستقیم

  با این کار می توانید مستقیماً به منبع صوتی دیگری مانند تلفن همراه یا تلویزیون متصل شوید.

برنامه نویسی متغیر

  ثبت اطلاعات و حافظه می تواند به برنامه نویسی سمعک شما اجازه دهد تا مطابق با تنظیمات و محیط اطراف شما سازگار شود.

هماهنگ سازی.

  این اشاره به استفاده همزمان از سمعک با برنامه ها و لوازم جانبی دارد.

چگونه سمعک را انتخاب کنیم

اولین قدم برای انتخاب سمعک تصمیم گیری در مورد سبک است. بسته به شدت کاهش شنوایی و نوع شنوایی شما ، این گزینه ها می توانند تغییر کنند. وقتی سبک را انتخاب کردید ، می توانید به ویژگی ها بروید.

قبل از خرید سمعک ، باید تصمیم بگیرید که چه ویژگی هایی را می توانید دریافت کنید و به چه ویژگی هایی نیاز دارید. اگرچه ممکن است گزینه های خاصی در دسترس شما باشد ، اما اگر به آنها نیازی ندارید ، صرف هزینه برای آنها نمی شود. به عنوان مثال ، ممکن است هزینه اضافی برای سمعک با اتصال بلوتوث برای یک فرد مسن که فقط یک سمعک ساده می خواهد بی فایده باشد.

هنگام سنجش یك ویژگی از سمعك ، از خود بپرسید كه چقدر از آن استفاده خواهید كرد. اگر شما و متخصص شنوایی خود موافق عدم اهمیت یک ویژگی هستید، می توانید توجه خود را روی ویژگی های مورد نیاز خود متمرکز کنید. داشتن یک ارائه دهنده مراقبت از شنوایی مطمئن در این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا آنها می توانند بصیرت و تجربه ای را برای اطلاع از تصمیمات شما ارائه دهند.

یافتن یک ارائه دهنده مراقبت از شنوایی

با این حال یک متخصص مراقبت از شنوایی چیزی فراتر از مشاوره ارائه می دهد. آنها می توانند محصولات سمعک را توضیح دهند ، نحوه کار مدل های خاصی را به شما نشان دهند و حتی به شما کمک می کنند تا اولویت های خود را مشخص کنید. اگر در مورد سمعک خاصی کنجکاو هستید ، ممکن است آنها بتوانند یک نمایش یا تست امتحانی را ارائه دهند. اگر تصمیم به  استفاده از سمعک گرفته اید یا می خواهید یک دوره آزمایشی را شروع کنید ، آنها می توانند در تجویز سمعک مناسب به شما کمک کنند.

صرف نظر از اینکه سمعک را انتخاب می کنید ، متخصص شنوایی شما کمک خواهد کرد تا مطمئن شوید همه چیز از تصمیم گیری گرفته تا اتصالات و تنظیمات به درستی پیش می رود. مشاوره تخصصی سمعک در مرکز شنوایی و سمعک طنین رایگان است. برای دریافت مشاوره تخصصی حضوری و یا تلفنی با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *