تاثیر کاهش شنوایی بر حافظه 

تاثیر کاهش شنوایی بر حافظه 

تاثیر کاهش شنوایی بر حافظه 

آیا کاهش شنوایی می تواند شما را فراموشکار کند؟ ببینید چطور و چرا کاهش شنوایی بر عملکرد حافظه شما تأثیر می گذارد.

این دانش عمومی است که کاهش شنوایی حل نشده می تواند بر میزان استرس و اضطراب تأثیر بگذارد ، اما آیا می دانید می تواند بر حافظه شما نیز تأثیر بگذارد؟ کاهش حافظه فقط یکی از عوارض جانبی کاهش عملکرد شنوایی است، اما یکی از مهمترین آنهاست.

علاوه بر تأثیر قابل توجه بر اعتماد به نفس و سبک زندگی روزمره، از دست دادن حافظه اغلب می تواند به عنوان شروع زوال عقل سو mis تعبیر شود. به عنوان مثال، اگر دچار کاهش شنوایی مرتبط با سن شوید، کاهش بعدی عملکرد حافظه ممکن است به طور خودکار با مشکلات شنوایی مرتبط نباشد. با این حال ، یک احتمال خوب وجود دارد که کاهش شنوایی شما بر توانایی شما در حفظ و یادآوری اطلاعات تأثیر می گذارد.

آیا کاهش شنوایی بر حافظه شما تأثیر می گذارد؟

تحقیقات تأیید کرده است که کاهش شنوایی بر حافظه تأثیر دارد. در حقیقت ، اعتقاد بر این است که کاهش شنوایی می تواند به طرق مختلف بر عملکرد حافظه تأثیر بگذارد. برای درک اینکه چرا عملکرد شنوایی بر حافظه تأثیر می گذارد ، بررسی تأثیر کلی کاهش شنوایی بر روی فرد مهم است.

تاثیر از دست دادن شنوایی بر حافظه 

تمرکز

هنگامی که دچار کم شنوایی هستید، باید خیلی بیشتر تمرکز کنید تا صداها را تشخیص دهید. به عنوان مثال اگر با کسی مکالمه دارید، تمرکز شما در جهت رمزگشایی از صحبت های شخص و تلاش برای درک آن است. این بدان معناست که مغز کمتر در حفظ اطلاعات متمرکز است.

با توجه به افزایش تمرکز مورد نیاز برای دنبال کردن مکالمه ، مغز اطلاعات را ذخیره نمی کند. مغز که به عنوان اضافه بار شناختی شناخته می شود ، بیش از حد مشغول گوش دادن و تفسیر صداها است تا مطالب را نیز حفظ کند. مطمئناً ، وقتی جزئیات مکالمه را امتحان می کنید و به خاطر می آورید ، اطلاعات به راحتی موجود نیست و بنابراین نمی توان آنها را به یاد آورد.

ممکن است احساس کنید قادر به یادآوری آنچه شنیده اید نیستید ، اما در واقع مغز حتی به اندازه ذخیره اطلاعات نرسیده است. به همین دلیل ، داده های مورد نیاز برای عملکرد یادآوری را در مغز خود برای کار موثر نخواهید داشت. در حالی که مکانیسم هنوز کار می کند ، اطلاعات برای پردازش وجود ندارد.

انزوا

کاهش شنوایی درمان نشده اغلب منجر به تنهایی و گوشه گیری می شود. کاهش در معاشرت در بین افرادی که کاهش شنوایی یا وزوز گوش حل نشده است بسیار رایج است.

هنگامی که منزوی هستید ، مغز شما در معرض محرک های کمتری قرار می گیرد. در نتیجه ، نیازی به سختی کار نیست و کمتر فعال می شود. این می تواند منجر به تغییرات ساختاری شود و حتی باعث کوچک شدن مغز شود. جداسازی به این معنی است که عملکرد حافظه شما هر چند وقت یکبار انجام می شود که از ظرفیت آن می کاهد. طبیعتاً این تأثیر منفی بر عملکرد آن دارد. وقتی زمان فرا رسیدن اطلاعات فرا می رسد ، کاهش عملکرد حافظه به این معنی است که به خاطر سپردن موارد برای شما دشوارتر است.

Isolation

اضطراب و افسردگی

اگر کاهش شنوایی به طور موثر درمان نشود، می تواند خطر ایجاد مشکلات روحی و روانی را افزایش دهد. بسیاری از افراد دریافتند که کاهش شنوایی پنهان بر سلامت روان آنها تأثیر منفی دارد، بطوریکه تعداد قابل توجهی از افراد دچار افزایش اضطراب و افسردگی می شوند.

مطالعات روی افسردگی نشان داده است که می تواند نحوه عملکرد مغز شما را تغییر دهد. هنگامی که افسردگی حافظه را تحت تأثیر قرار می دهد، به این معنی است که شما قادر نیستید اطلاعات مورد نیاز خود را حفظ و به خاطر بیاورید.

شناسایی از دست دادن حافظه مربوط به شنوایی

اگر دچار کاهش حافظه شده اید، مهم است که به مشاوره پزشکی بپردازید. در حالی که افراد اغلب در مورد کاهش عملکرد حافظه با پزشک مراقبت های اولیه خود مشورت می کنند، توصیه می شود با یک ارائه دهنده مراقبت های شنوایی نیز تماس بگیرید.

یک تست شنوایی ساده می تواند عملکرد شنوایی شما را ارزیابی کرده و مشخص کند که آیا شما هر نوع کم شنوایی را تجربه می کنید یا خیر. حتی کاهش شنوایی نسبتاً خفیف می تواند باعث ایجاد کاهش شناختی شود، به این معنی که افراد می توانند بدون داشتن مشکلات شنوایی متوسط یا شدید، کاهش حافظه مربوط به شنوایی را تجربه کنند.

در حقیقت، ممکن است قبل از اطلاع از کاهش عملکرد شنوایی، متوجه کاهش حافظه خود شوید. از آنجا که بسیاری از افراد به تدریج کاهش عملکرد شنوایی را تجربه می کنند، ممکن است مدتی طول بکشد تا اینکه تأثیر قابل توجهی بر زندگی روزمره آنها بگذارد. گرچه ممکن است از مشکلات در به خاطر آوردن اطلاعات آگاه باشید، اما ممکن است متوجه نشوید که مثلاً چقدر باید روی دنبال کردن مکالمه یا گوش دادن به صدا تمرکز کنید.

این یکی از دلایلی است که انجام آزمایش های شنوایی روتین بسیار مهم است. با انجام یک آزمون غیر تهاجمی، مانند تست شنوایی سنجی شنوایی سنجی خالص، متخصص مراقبت از شنوایی می تواند تأیید کند که آیا دچار کم شنوایی هستید یا خیر. در این صورت، نوع، پیکربندی و شدت کاهش شنوایی شما نیز می تواند به سرعت ارزیابی شود.

تاثیر از دست دادن شنوایی بر حافظه 

درمان و جلوگیری از کاهش حافظه

تاثیر از دست دادن شنوایی بر حافظه ، هنگامی که از دست دادن حافظه به عملکرد شنوایی مربوط باشد، به طور معمول می توان آن را به سرعت و به راحتی برطرف کرد. به عنوان مثال، با استفاده از سمعک می توانید عملکرد شنوایی خود را تقویت کنید. این از اضافه بار شناختی جلوگیری می کند، زیرا مغز دیگر به سادگی برای برداشتن و تفسیر اصوات نیازی به کار سخت ندارد. این کار مغز شما را قادر می سازد تا اطلاعات را به طور عادی پردازش کند و به این معنی است که اطلاعات در حافظه شما ذخیره می شود، آماده است برای یادآوری در هر زمان که لازم باشد.

علاوه بر این، استفاده از سمعک خطر انزوای اجتماعی را بسیار کاهش می دهد. از آنجا که شما می توانید در حالی که از دستگاه شنوایی استفاده می کنید به سبک زندگی معمول خود ادامه دهید، افراد می توانند همچنان اجتماعی و فعال باشند. به همین ترتیب، انواع سمعک اثرات کاهش شنوایی را کاهش می دهد، به این معنی که خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب کاهش می یابد.

این اطمینان می دهد که مغز شما تحت تغییرات ساختاری که ممکن است در طول زمان به دلیل انزوا ، کاهش فعالیت و افسردگی رخ دهد ، قرار نمی گیرد. از آنجایی که قادر به حفظ سبک زندگی خود هستید ، عملکرد حافظه و مغز شما همچنان در حال ورزش است. به همین دلیل ، توانایی شما در تفسیر ، ذخیره و یادآوری اطلاعات بی تأثیر است.

آزمایش شنوایی و درمان مناسب قطعاً می تواند به مقابله با کاهش حافظه مربوط به شنوایی موجود کمک کند. با این حال ، نیازی به منتظر ماندن تا شروع به کار با کاهش عملکرد حافظه برای مشورت با یک متخصص مراقبت از شنوایی نیست. با انجام تست های عملکرد منظم شنوایی ، می توان هرگونه مشکلات احتمالی شنوایی را شناسایی و به سرعت برطرف کرد ، بنابراین خطر وقوع از دست دادن حافظه مرتبط را کاهش می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *