خطرات درمان نکردن کم شنوایی

خطرات درمان نکردن کم شنوایی

خطرات درمان نکردن کم شنوایی

کاهش شنوایی در صورت عدم درمان می تواند منجر به عواقب مختلف اجتماعی، عاطفی و ذهنی شود. به منظور جلوگیری از عواقب کاهش شنوایی درمان نشده، تهیه یک برنامه تشخیص و درمان حرفه ای مهم است. کاهش شنوایی درمان نشده خطرات زیادی را به همراه دارد. وقتی افراد ترجیح می دهند درمان نشوند، روابط، شغل و سلامتی خود را به خطر می اندازند.

بیماری ها با کاهش شنوایی تشدید می شوند

برخی از بیماری ها می توانند شما را در معرض خطر کم شنوایی قرار دهند یا هنگامی که کم شنوایی را بدون درمان رها می کنند، تشدید می شوند.

به عنوان مثال، بیماری های قلبی عروقی می تواند شما را در معرض خطر کم شنوایی با فرکانس پایین قرار دهد. اگر شما یا خانواده تان سابقه این مسئله را دارید ، ممکن است کم شنوایی تشخیص داده نشده داشته باشید که متوجه نشده باشید. با آزمایش مرتب شنوایی می توانید این مسئله را تشخیص دهید قبل از اینکه روی زندگی شما تأثیر بگذارد.

مبتلایان به دیابت بیشتر از افراد فاقد دیابت در معرض کاهش شنوایی قرار دارند زیرا می تواند به عروق خونی گوش داخلی آسیب برساند. افراد مبتلا به دیابت باید بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند، شنوایی خود را بررسی کنند، زیرا احتمال دارد در سنین پایین دچار کاهش شنوایی شوند.

 کاهش شنوایی درمان نشده می تواند منجر به اختلال شناختی شود زیرا قسمت های خاصی از مغز بدون تحریک شنیداری خراب می شوند و مغز بیش از حد برای شکاف شنوایی جبران می کند و منجر به مشکلات تمرکز و خستگی می شود. همچنین نشانه هایی وجود دارد که کاهش شنوایی درمان نشده می تواند زوال عقل را تسریع کند.

پیامدهای اجتماعی کاهش شنوایی

هم در بزرگسالان و هم در كودكان مبتلا به كم شنوايي، عواقب اجتماعي کم شنوایی درمان نشده زیاد است. برای کودکان، این می تواند به شکل قلدری یا انزوای اجتماعی باشد. این عوامل می توانند با عدم توجه و درمان، تأثیر جدی و مخربی بر رشد آنها داشته باشند و عزت نفس و تحصیلات آنها آسیب ببیند.

برای بزرگسالان، کاهش شنوایی درمان نشده می تواند بر مشاغل، روابط و دوستی تأثیر بگذارد. ممکن است حفظ دوستی دشوار باشد، و یافتن یک رابطه شاد و پایدار هنگامی که یک طرف از کم شنوایی رنج می برد دشوار باشد. کاهش شنوایی همچنین می تواند باعث شود افراد فرصتهای شغلی خود را از دست دهند، چه مستقیم و چه غیرمستقیم.

خطرات درمان نکردن کم شنوایی

پیامدهای احساسی کاهش شنوایی

افرادی که دچار کم شنوایی هستند، از نظر جسمی و عاطفی ، خستگی بیشتری را در پایان روز گزارش می کنند. آنها باید حواس خود را بیش از حد متمرکز کنند تا هوشیار بمانند و خود را فرسوده کنند تا در جریان دوستان و همکاران خود باشند. این سطح از خستگی می تواند منجر به خستگی مزمن ، اضطراب و حتی افسردگی شود. فردی که از کم شنوایی رنج می برد ممکن است نگران این باشد که همکاران و دوستان در پشت سرشان بد درباره آنها صحبت می کنند. این می تواند به احساس تنهایی و افسردگی منجر شود.

بسیاری از جنبه های بدن و تجربه انسان با حواس فرد در ارتباط است. وقتی یکی از این حواس مانع شود یا کاملاً از بین برود ، می تواند تأثیر جدی بر نحوه زندگی آنها بگذارد. اگر بتوان به طریقی مشکل را کاهش داد ، تقریباً همیشه درمان تشویق می شود. اگر فکر می کنید شما یا یکی از عزیزانتان می توانید از انواع سمعک بهره مند شوید با متخصص شنوایی صحبت کنید.

با طنین سمعک همراه شوید

یکی از مشکلات پیش رو در عدم توجه به کم شنوایی و امنتاع ورزیدن از استفاده از سمعک می­تواند مسائل مالی باشد. طنین سمعک با ارائه راهکار شرایط پرداخت نقد و اقساط برای بحث های مالی سمعک، پشتیبان مطمئن شما در بهره­گیری از سمعک و همیارتان در کاهش مشکلات کم شنوایی خواهد بود. با ما تماس بگیرید.

همچنین یکی دیگر از مشکلات افرادی که برای مشاوره به ما مراجعه می­کنند، نیاز به مخفی ماندن سمعکشان است. ما با بهره­گیری از تکنولوژی های به­روز سمعک در دنیا، با تجویز سمعک های مخفی که کاملا در کانال گوش قرار می­گیرند، این نیازتان را هم برطرف می­کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *