کاهش شنوایی در کودکان

کاهش شنوایی در کودکان

بیشتر کودکان از لحظه تولد ، می شنوند و گوش می دهند.آنها با تقلید از صداهای اطراف و صدای والدین و مراقبان خود ، صحبت کردن را یاد می گیرند.اما تعداد کمی از کودکان ، ناشنوا یا کم شنوا هستند.بیشتر افراد شنوایی خود را بعداً در دوران کودکی از دست می دهند.مشکلات شنوایی می تواند موقتی یا دائمی باشد.بعضی اوقات ، عفونت گوش ، صدمات یا بیماری بر شنوایی تأثیر می گذارد.در ادامه با مرکز سمعک اصفهان همراه باشید.

کم شنوایی در کودکان ، می تواند بر توانایی کودک در ایجاد ارتباط ، زبان و مهارت های اجتماعی تأثیر بگذارد.هرچه زودتر کودکان مبتلا به کم شنوایی شروع به دریافت خدمات کنند ، احتمال دستیابی آنها به تمام توانایی هایشان بیشتر است.اگر گمان می کنید فرزندتان کم شنوایی دارد ، به غرایز خود اعتماد کنید و با پزشک کودک خود صحبت کنید.منتظر نمانید!

کم شنوایی کودکان

کم شنوایی چیست

کم شنوایی ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که هر قسمت از گوش به روش معمول کار نکند.این شامل گوش خارجی ، گوش میانی ، گوش داخلی ، عصب شنوایی (صوتی) و سیستم شنوایی است.

غربالگری و تشخیص

غربالگری شنوایی می تواند تشخیص دهد که کودک ممکن است کم شنوایی داشته باشد.غربالگری شنوایی آسان است و دردناک نیست.در واقع ، نوزادان اغلب هنگام غربالگری در خواب هستند.این زمان بسیار کمی طول می کشد ، معمولاً فقط چند دقیقه طول می کشد.

همه نوزادان باید حداکثر در 1 ماهگی غربالگری شنوایی انجام دهند.شنوایی اکثر نوزادان در حالی که هنوز در بیمارستان بستری هستند ، انجام می شود.اگر نوزادی از غربالگری شنوایی عبور نکرد ، انجام آزمایش شنوایی کامل در اسرع وقت ، اما حداکثر در 3 ماهگی ، بسیار مهم است.

کودکان هم چنین باید شنوایی خود را قبل از ورود به مدرسه یا هر زمان که نگرانی در مورد شنوایی کودک وجود دارد ، آزمایش کنند.کودکانی که غربالگری شنوایی را پشت سر نمی گذارند ، باید در اسرع وقت تست شنوایی کامل را در بهترین شنوایی سنجی اصفهان انجام دهند.

علل و عوامل خطر

علت افت شنوایی در کودکان

کاهش شنوایی ممکن است در هر زمان از زندگی – از قبل از تولد تا بزرگسالی – اتفاق بیفتد.موارد زیر می تواند احتمال کم شنوایی کودک را افزایش دهد:

یک علت ژنتیکی:حدود 1 مورد از 2 مورد کاهش شنوایی در نوزادان به دلایل ژنتیکی است.برخی از نوزادانی که علت ژنتیکی کم شنوایی دارند ، ممکن است اعضای خانواده ای داشته باشند که دچار کم شنوایی است.

1 مورد از 4 مورد کاهش شنوایی در نوزادان به دلیل عفونت مادر در دوران بارداری ، عوارض بعد از تولد و ضربه به سر است.به عنوان مثال ، کودک:

  • قبل از تولد در معرض عفونت قرار بگیرد.
  • سر ، صورت یا گوش ها به شکلی متفاوت از حالت معمول شکل گرفته باشد.
  • دارای بیماری مانند اختلال عصبی است که ممکن است با کاهش شنوایی همراه باشد.
  • به عفونت در اطراف مغز و نخاع به نام مننژیت مبتلا باشد.

گزینه های درمانی برای کاهش شنوایی چیست؟

گزینه های درمانی برای کاهش شنوایی چیست؟

مداخله به موقع و تشخیص کم شنوایی بسیار مهم است.این از مشکلات اضافی کودک در رشد گفتار و زبان جلوگیری می کند.وقتی درجاتی از کم شنوایی توسط پزشکان متخصص تشخیص داده می شود ، برخی از مشکلات شنوایی با جراحی قابل اصلاح هستند.سایر مشکلات شنوایی با سمعک اصفهان و گفتاردرمانی درمان می شوند.

جلوگیری

در زیر نکاتی برای والدین برای جلوگیری از کاهش شنوایی در فرزندانشان آورده شده است:

  • بارداری سالمی داشته باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که کودک شما همه واکسن های منظم کودکی را دریافت کرده است.
  • کودک خود را از  سر و صدای زیاد ، مانند اسباب بازی ها با صداهای بسیار بلند ، دور نگه دارید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *