علائم مشکلات شنوایی

علائم مشکلات شنوایی

طنین سمعک از بهترین مراکز فروش سمعک اصفهان میباشد که با کیفیت ترین خدمات را برای شما عزیزان ارائه می دهد. گرفتگی گوش ها  و داشتن مشکلات شنوایی آزار دهنده است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله راجب علائم مشکلات شنوایی صحبت کنیم. وقتی گوش هایتان احساس می کنند که پر شده اند یا چیزی به آنها فشار می آورد گرفتگی گوش بیش از مزاحمت ، نشانه آن است که چیزی درست نیست. اگر گوش شما مشکل داشته  باشد ، ممکن است یک یا چند مورد از این علائم داشته باشید:

  • شنوایی کم
  • گوش درد
  • سرگیجه
  • مایعات از گوش نشت می کند
  • صدای ترک خورده در گوش
  • احساس فشار
  • صدای زنگ در گوش

علائم مشکلات شنوایی را اگر داشته باشید احساس می کنید پتو ضخیمی روی گوش شما را پوشانده است. همچنین ممکن است در گوش خود درد یا صدای زنگ داشته باشید. برای  حل موارد جدی که می توانند منجر به آسیب طولانی مدت شوند ، برای ویزیت پزشک برنامه ریزی کنید. قبل از اینکه مشکل گوش خود را درمان کنید ، باید علت و چگونگی تأثیر آن بر سلامتی را بدانید.

علائم مشکلات شنوایی

دلایل گرفتگی گوش

دلایل زیادی دارد که گوش شما گرفتگی  دارد. در حالی که برخی از دلایل مشکلات جزئی هستند که خود به خود برطرف می شوند ، برخی دیگر می توانند به شرایط جدی تر سلامتی اشاره کنند.

  • انسداد موم گوش : مجرای گوش مسدود شده با موم زیاد یکی از مهمترین دلایل گرفتگی گوش است. موم گوش بخشی از یک روند طبیعی است که به محافظت از لاله گوش و مجرای گوش در برابر عفونت و آسیب کمک می کند. همانطور که با سلولهای مرده پوست ترکیب می شود ، موم گوش قبل از خشک شدن و از بین رفتن از قاعده مجرای گوش ، نزدیک لاله گوش ، به گوش خارجی منتقل می شود. اگر مجرای گوش شما خیلی سریع واکس ایجاد کند ، نمی تواند به تنهایی آن واکس را بریزد. در عوض ، جمع شده و تحت تأثیر قرار می گیرد. همچنین وقتی می خواهید انگشت یا پنبه را به گوش خود فشار دهید ، می توانید انسداد موم گوش را بگیرید. این یک علت شایع است که می تواند بیش از سود آن آسیب برساند. واکس گوش تحت تأثیر می تواند باعث خفه شدن شنوایی و احساس قلقلک یا فشار در گوش شما شود. همچنین می تواند باعث سرگیجه یا درد مبهمی شود که از بین نمی رود شود.
  •  سینوس : سینوس یکی دیگر از دلایل انسداد گوش است. سینوس های شما حفره هایی توخالی هستند که به بینی شما متصل می شوند. آنها برای محافظت از پوشش بینی مخاط تولید می کنند. سینوس های شما نیز به گوش و پشت گلو متصل می شوند. وقتی از یک بیماری سرماخوردگی یا تنفسی عفونت می کنید ، سینوس های شما ملتهب شده و به گوش شما فشار می آورند. این سینوزیت است. همچنین می توانید از طریق سینوس های ملتهب که آلوده نیستند ، فشار گوش بگیرید. رشد بافت ها می تواند منجر به سینوزیت و گرفتگی احساس در گوش شما شود. موارد بهداشتی مانند فیبروز کیستیک یا اختلالات خود ایمنی نیز می تواند باشد.
  • آسیب صوتی : سر و صدای زیاد می تواند به قسمت های داخلی گوش آسیب برساند و منجر به خفه شدن شنوایی شود. گاهی اوقات کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا موقتی است. ممکن است فقط چند روز تا چند هفته در گوش احساس انسداد یا صدای زنگ  در گوش را احساس کنید. در مواقع دیگر آسیب دائمی است و باعث کم شنوایی جزئی یا کامل می شود.قرار گرفتن در معرض صداهای کمتر از 70 دسی بل (دسی بل) بخشی از زندگی عادی است ، اما برخی از صداها ، به ویژه صداهای 85 دسی بل یا بالاتر ،با گوش سازگار نیستند. صداهای بلند موسیقی ، ماشین آلات ، آتش بازی و موتورسیکلت می تواند به شنوایی شما آسیب برساند. حتی ابزارهای خانگی مانند ماشین چمن زنی   نیز می توانند برای گوش داخلی شما بسیار مضر باشند. سر و صدا به سلولهای حسی موی حلزون گوش شما که یک ساختار حلزونی شکل در گوش داخلی است آسیب می رساند. این سلول های مو پس از آسیب دیدن ، دوباره رشد نمی کنند. سر و صدا همچنین ممکن است به استخوان های گوش میانی یا لاله گوش شما آسیب برساند. هر زمان در محیط پر سر و صدایی هستید یا از تجهیزات بلندی استفاده می کنید ، به یاد داشته باشید که از محافظ گوش استفاده کنید. شنوایی شما ارزشمند است و به مراقبت مناسب نیاز دارد.
  • بیماری منیر : یک بیماری گوش داخلی ، بیماری منیرر اغلب در سنین میانسالی شروع می شود و اگر با دقت کنترل نشود می تواند در طول زندگی اتفاق بیفتد. معمولاً هر بار یک گوش را تحت تأثیر قرار می دهد.بیماری منیر می تواند احساس سرگیجه شما را ایجاد کند ، مثل اینکه همه چیز در حال چرخش است ، و شما ممکن است زمین بخورید  در این مدت ممکن است در گوش خود فشار ، کم شنوایی یا زنگ زدن داشته باشید.
  • عفونت گوش میانی : گوش ها اعضای ظریفی هستند و می توانند آلوده شوند. عفونت ها اغلب در گوش شما فشار و مایعات ایجاد می کنند که باعث می شود شنوایی شما مسدود شود. باکتری ها و ویروس ها می توانند از طریق لوله استاش حرکت کنند ، یک لوله توخالی که گوش را به سینوس ها و پشت گلو متصل می کند. لوله ملتهب تورم و فشار ایجاد می کند. گاهی اوقات مایعات در گوش میانی نیز جمع می شوند.
  • آلرژی : آلرژی ها مانند باکتری ها و ویروس ها باعث ایجاد تورم و مایعات در لوله استاش می شوند. آلرژی اغلب باعث عطسه و آبریزش بینی می شود که می تواند فشاری را که در گوش خود احساس می کنید افزایش دهد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *